1 1

Osobné slová zamestnanca

Už 25 let u nás pracuje Christian Birkholz ako obchodný zástupca – angažovaný kolega s veľký zapálením pre svoju prácu. Nedávno svoje nadšenie vyjadril slovne – s prosbou o zverejnenie. S radosťou!

02/18/2020
by Vanessa Dumke

25 rokov TORWEGGE a ja Musel to byť osud. Ako by sme sa hľadali a našli.

Chémia fungovala okamžite

Písal sa rok 1993. Práve som dokončil svoje duálne vzdelanie ako technický ekonóm a začal večerné štúdium podnikovej ekonómie – obchod a marketing na vysokej škole. V denníku Neue Westfälische Zeitung som objavil inzerát s pracovnou ponukou na pozíciu obchodného zástupcu u TORWEGGE. Túto firmu som už poznal. Preto som sa uchádzal o miesto a v novembri ma pozvali na pracovný pohovor. Chémia medzi nami fungovala už od začiatku a hneď mi bolo jasné, že táto práca a táto firma ponúkajú veľký potenciál. Krátko nato som podpísal pracovnú zmluvu a už v decembri som mal svoj prvý pracovný deň. Najskôr v sklade, kde som mesiac kompletizoval kolesá a podrobne som sa oboznamoval s portfóliom TORWEGGE.

Chvála a uznanie

Ako obchodný zástupca som potom začal 2. januára 1994. Od tohto okamihu sa môj svet točil už len okolo kolies, koliesok a dopravnej techniky. Spolu s jedným kolegom som sa staral o oblasť okolo Bielefeldu, kde bolo vtedy ešte ťažisko predajnej činnosti TORWEGGE. On jazdil na západ od Teutoburgského lesa, ja na východ. Ďalší kolega bol na ju zodpovedný za „vidiek“, ako sme tomu hovorili.

Provízie z predaja vtedy ešte neexistovali – to sa v priebehu času zmenilo. Napriek tomu sa nám dostávalo veľa uznania a chvály za naše úspechy – na tom sa našťastie nezmenilo nič ani dnes. Motivovali sme sa navzájom. Každý chcel byť ten najlepší. Tak sa nám podarilo získať nových zákazníkov a zväčšiť rádius pôsobenia. Až do Dolného Saska, severného Nemecka, Frankfurtu nad Mohanom alebo Mníchova.

Známosť a investície

TORWEGGE bola čoraz viac známejšia. S jednou marketingovou akciou sme to dokonca dotiahli až do programu Knoff-Hoff-Show na ZDF. Iniciovali sme tiež PR akcie s Jürgenom Rüttgersom. O TORWEGGE sa hovorilo všade, presne to sme chceli.

Ale byť známy ešte nie je zárukou úspechu. To si dobre uvedomovalo aj vedenie spoločnosti. Veľa sa investovalo – a ešte stále sa investuje – nielen do výskumu a vývoja, ale tiež do zamestnancov a vybavenia pracovísk. Od začiatku môjho pôsobenia na pozícii obchodného zástupcu sme boli vždy vybavení telefónmi v aute, notebookmi a navigáciami, neskôr sme dostali telefóny Blackberry, potom iPhone a iPad. Aj to bolo v mojich očiach vyjadrenie uznania.

Vďačnosť

To je potom ľahké, angažovať sa pre firmu. Odjakživa mi záležalo na tom, aby sa spoločnosť TORWEGGE celkovo posunula dopredu, aby boli motivovaní aj ostatní a aby sme spoločne niečo dokázali. Našťastie mám kolegov, ktorí to vidia úplne rovnako. Za každodennú dobrú spoluprácu im veľmi ďakujem – a tiež celému tímu TORWEGGE. Vedeniu firmy tiež ďakujem za dlhoročnú dôveru a za množstvo šancí, ako uplatniť svoje nápady. Nemôžem však popierať, že ekonomická istota tiež zohráva svoju úlohu. Okrem uznania, radosti a dobrej výbavy človek samozrejme potrebuje aj dobré finančné podmienky a istotu do budúcnosti. To tiež súhlasí.

Skvelý vývoj

Pretože sa cítim tak dobre, je pre mňa bezpochyby radosťou vidieť, ako dobre sa produkty a tržby vyvíjajú. Kolesá a kolieska bola postupom času stále lepšie a portfólio čoraz širšie. Niektoré inovácie našej firmy dnes patria k najpredávanejším produktom, napríklad krytky proti striekancom a kvapkám ako ochrana náboja pre potravinársky priemysel, rudla na prepravu pneumatík a valčekové koľajnice Mini pre vysoké zaťaženie série RU20 a RU13ST. Z troch obchodných zástupcov je dnes celoplošná sieť so 14 kolegami. V súčasnej dobe pôsobíme po celom Nemecku a v niektorých európskych krajinách. Aj obrat vzrástol z 0,9 milióna na viac ako 30 miliónov eur. Už sa neviem dočkať, až sa v nasledujúcich rokoch budem podieľať na tomto procese.

S pozdravom,

Christian Birkholz

Recent Articles